Главният изпълнителен директор на bTV Media Group Павел Станчев е утвърден медиен мениджър, който преди година пое ръководството на медийната група и върна баланса в телевизията. Дългогодишният опит на Станчев в различни медии на различни пазари демонстрират огромния му опит и потенциал, както и готовността да се справи със задачата да управлява bTV.

Сега той излиза в битка за рейтингите срещу канала, който сам е изградил. "С децентрализацията на СМЕ главните изпълнителни директори на съответните страни решават за техния бизнес, а не централата. В лицето на Павел Станчев намерихме опитен телевизионен експерт, който ще засили и ще продължи да развива bTV в правилната посока", казва Кристоф Майнуш, единият от двамата главни изпълнителни директори на СМЕ, който се познава със Станчев от съвместната им работа преди 10 години в Хърватия.

Павел Станчев казва, че с влизането му в телевизията той е имал укрепването на екипа като първа грижа. След това започва работа по програмата, залагайки на утвърдени формати като "Гласът на България" и Survivor. "Трябва да заложиш на изпитани формули. Не е проблем да поемаш и рискове, но те да са калкулирани и без да залагаш на карта един цял сезон." В интервюто си Станчев казва, че иска да развива компанията в различни посоки. Портфолиото й включва едни от най-слушаните радиа в България, по-нишови телевизии и онлайн медии. Но нито една от другите платформи няма мощта на bTV - телевизия, която се превърна в най-важната медия в страната. "Ние познаваме вкусовете на най-масовата аудитория - казва Станчев, - но успехът на нашите нишови програми и платформи ни дава опит и с по-таргетирана аудитория. Това, което развиваме в момента, е да адресираме и широката и по-тясната аудитория най-ефективно. И да използваме различните платформи, които технологичните иновации създават."

Основният приоритет обаче ще продължи да пада върху голямата платформа bTV. "Целта ни е да засилим нашата лидерска позиция, което да ни постави в идеалната ситуация в момента, в който телевизионният пазар се завърне към растеж. Надявам се това да стане и ние да бъдем първият бенефициент." Павел Станчев казва, че решението на "Нова броудкастинг груп" да смени доставчика си на данни е било безотговорно. "Но пазарът няма да продължи да работи дълго с две системи."

Според него казусът ще се реши чрез "консенсусен диалог" с цялата индустрия, а не "чрез закона за естествения подбор". В свое интервю преди няколко месеца Кристоф Майнуш потвърди, че bTV Media Group да се продава с думите, че "СМЕ е изцяло ангажирана с bTV и ние имаме дългосрочен интерес в България". Станчев допълва: "За мен е важно компанията, която ръководя, да бъде финансово здрава, да расте, акционерите да са доволни, хората, които работят тук, да са щастливи. Клиентите и рекламодателите също". Звучи дипломатично. Но и има и своята агресивна част: "Натрупаните години зад гърба ми и опитът ми обаче не поставят и най-малко съмнение за мен, че bTV ще продължи да бъде номер едно".

Пълният текст с интервюто на Павел Станчев можете да прочетете в новия брой на списание Forbes-България.