Със средно по 2,5 телевизора във всеки дом над 90% от българите мечтаят телевизорът им да се свързва с телефона и да се управлява с магическо дистанционно, разпознаващо гласа и жестовете, показва ново проучване.

Българите изглежда са пристрастени към телевизията. Във всеки случай около 78% от хората в нашата страна гледат телевизия всеки ден, показват резултатите от проучване, направено от социологическа агенция BluePo!nt по поръчка на LG Electronics България. Според въпросното изследване, едва 4% от нашите сънародници гледат телевизия по-рядко от веднъж седмично.

Освен това българинът има средно по 2 телевизора и половина в къщата си, като 85% от домакинствата у нас имат повече от един приемник.

BluePo!nt TV survey Bulgaria 2014
Според аналитиците, размерът на екрана е най-важен за 2/3 от българите. За почти толкова хора (63,3%) от най-голяма важност е дисплеят на телевизора. За близо половината от запитаните с най-голяма важност е качеството на картината като цяло. 

BluePo!nt TV survey Bulgaria 2014

Освен това 93% от хората у нас искат телевизорът да може да се свързва с компютър, лаптоп, таблет или смартфон. Най-желаната функционалност при телевизорите, даваща възможност за безжично пренасяне на мултимедията от всяко от тези устройства на телевизора, е позната като SmartShare при телевизорите LG. Почти толкова са и българите, които мечтаят телевизорът да се управлява с гласово разпознаване и чрез жестове.

BluePo!nt TV survey Bulgaria 2014

Най-важното предимство на SMART телевизорит за почти 1/5 от българите е достъпът до Интернет. След тях се нареждат многото допълнителни функции и възможности, които са важни за 15,5% от хората, както и удобството и практичността на телевизорите от ново поколение, които са важни за 12,5% от хората.

Направеното проучване показва и разлика в предпочитанията на жените и мъжете. За изненада или не, оказва се, че българският мъж има повече изисквания към телевизора от жената. Жените имат по-високи изисквания от мъжете само по отношение на размера на телевизора (68.5%) и свързаността му със смартфона и лаптопа (22.2%). За мъжете в много по-голяма степен са важни входно-изходните интерфейси, честотата на опресняване на картината, времето за реакция, ъгълът на видимост, разделителната способност.

BluePo!nt TV survey Bulgaria 2014

Иновациите при телевизорите са продиктувани от всички тези особености на потребителското търсене. Неслучайно водещите марки телевизори все повече започват да се отличават от конкурентите си, удовлетворявайки и най-малките и необичайни потребителски капризи, за да осигурят уникално зрително преживяване у дома.

BluePo!nt TV survey Bulgaria 2014

„Любопитен факт е, че енергийният клас, разделителната способност и размерът на екрана са по-важни за хората, които не са доволни от телевизора си, отколкото за тези, които са доволни. На настоящия етап от развитието на телевизионната индустрия тези характеристики са просто задължителни.

Може би затова SMART функциите, възможността за 3D конвертиране и входно-изходните интерфейси са по-важни за хората, които са доволни от телевизора си, отколкото за тези, които не са. Просто те вече познават приложението на всички тези допълнителни екстри и функции и знаят колко важна част от зрителното преживяване са те“, коментира резултатите от изследването Иван Иванов, изпълнителен директорна LG Electronics България.

Източник: http://pcworld.bg/