Всеки един от вас вечер, а и не само е попадал на досадните реклами за лекарства, дамски превръзки , прах за пране и др. От няколко месеца обаче българският зрител започна да спира звука на рекламите с преместването на канала. Но уви досадните реклами край нямат. Много зрители се оплакваха през изминалата година на СЕМ и къде ли не, но без успех. Питаме се за какво изобщо са ни досадните реклами за лекарства за стомах или за разширени вени. 

Решихме да направим справка с рекламите по европейските телевизии в Германия,Франция,Италия , Полша, Чехия и др. Нашата справка показа, че по европейските телевизии също върят много реклами, но се спазва елементарна етика. Hе видяхме реклами за лекарства за запек или на дамски превръзки в праймтайма. Дори напротив - по европейските телевизии рекламите са на съвсем друго ниво, целта ми е да привлекат аудиторияр а не както в България да я ядосат и отблъснат. Много от рекламите по чуждите телевизии са забани и интересни, а също и картки нещо, което у нас липсва.

Намерихме и още няколко положителни качества в чуждуестранните реклами. При тях времетрането е по кратко, звука е на понисима сила. Нещо, което в България така и не се оправи. Освен всичко това, много от западните телевизии са въвели часовник за рекламите, който се показва през цялото време и ни показва колко време остава до края на рекламния блок. Кога и в България ще видим подобен часовник, дами и господа от СЕМ? Кога в България рекламите няма да ни крещят от екрана, уважеми дами и господа? Недоволството на зрителя ще продължи докато не започнем да се водим по западен модел и докато не се въведат някои прости правила.

Защото повярвайте ми не е нормално в праймтайма, на която и да е телевизия да гледаме реклама за гел за крака, памперси или дамски превръзки. Ние ще следим ситуацията с рекламите и се надяваме на подобрение през чукащата вече на вратата ни 2015-та година! А през това време вижте най-добрата за нас реклама през 2014-та година!

Вижте и поредицата от вдъхновяващи реклами, които доказват, че в България може да има промяна: