Доброволци на Kaufland България се включват в Световния ден за почистване на планетата. На 14 септември служителите на компанията ще чистят плаж „Камчия“ заедно със сърфистите Илияна Стоилова и Йоан Колев от сърф училище „Акаша“, с които компанията си партнира в битката с пластмасата за еднократна употреба. Чрез акцията Kaufland България се присъединява за втора поредна година към най-мащабната доброволческа инициатива у нас „Да изчистим България заедно“, организирана от bTV Media Group. През 2018 г. доброволците на компанията изчистиха рекордните 50 тона отпадъци от нерегламентирано сметище близо до Кюстендил.

Като част от своята последователна политика срещу пластмасовото замърсяване миналата година Kaufland подкрепи сърфистите и техния проект WIND2WIN Challenge за „Черно море, свободно от пластмаса“. По време на предизвикателството те плаваха от Дуранкулак до Резово с екип от морски биолози, които изследваха нивата на чистота на морската вода и количеството пластмаса в Черно море. Изследванията потвърдиха, че най-често наблюдаваните отпадъци са пластмасовите, като голяма част от тях се утаяват на дъното, други плават на морската повърхност, а немалко количество стига до крайбрежието. Затова редовното наблюдение на замърсяването на крайбрежието и включването в акции за почистване е сред начините за справяне с проблема.

Екипът доброволци на плаж „Камчия“ ще има задачата да почисти отложените от морето отпадъци, както и различни предмети, останали от туристите, които в края на летния сезон са едни от основните замърсители на плажовете. Акцията ще завърши с прожекция на документалния филм „Море на вятъра“ в Wake Park Варна от 21:00 часа, който разказва за 300 километровото уиндсърф предизвикателството от миналата година.

Kaufland България води дългосрочна политика за борба срещу замърсяването с пластмаса. Още от 2013 г. компанията не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Kaufland се е ангажирала до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми. Плановете са до края на 2019 г. компанията целенасочено да изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса и да ги замени с техни устойчиви алтернативи.