Функционалната неграмотност, а не „системата“ обрича бъдещето на народа ни.

Отмина ентусиазмът около 15-и септември и е време да си дадем ясна сметка старт на какво е тази дата – на нов обучителен процес или на нова социална „доилка“ за определена прослойка от обществото?
Това се казва в категорична позиция на депутатите от ВМРО по повод началото на новата учебна 2020-2021 година. Общоизвестен факт е отказът от образование в определени територии. Онлайн обучението само затвърди тезите на войводите относно опорочения модел на интеграция и опитите за образование сред маргиналните маси, който ние алармираме от години, че е сгрешен изначално в този си вариант.
По информация на ВМРО МОН е осигурило безжичен интернет и лаптопи за нуждите на онлайн обучението в махалите, но при полученета информация, че тази интернет връзка не е безплатна по принцип, а е само за образователни цели, устройствата и интернет връзката са били отказани масово.

От друга старана, не е тайна, че преди време при предоставянето на устройства на деца в нужда в махалите тази техника попадаше почти веднага в заложни къщи или беше направо продавана, отново информация, която имаме от директорите по места.
За нас, депутатите от ВМРО, тези обстоятелства са само институционално потвърждение на дългогодишната ни позиция, че интеграцията е напълно провалена и днес тя води до залъбочаващи се обществени процеси, които могат да станат необратими, ако държавата не се намеси в своята пълна категоричност. Очевидно спирането на помощите при отказ от посещение на децата на училище не е достатъчна санкция. Наглостта на маргиналната общност в България постигна нови върхове. При подсигурени безплатни устройства и интернет за пълноправно и пълноценно участие на децата в махалите в дистанционния учебен процес, да ги откажеш, защото не можеш да си гледаш сериалите на тях, поради защитената връзка, или още по-лошо  - да ги продадеш или заложиш, е безапелационна демонстрация на незачитане на институциите, на държавността и законите в България.

Социалният паразитизъм, превръщането на раждането в бизнес и съзнателният избор за социално изключване трябва да спрат веднъж завиниги.

Ето защо в началото на новата учебна година ние отново повдигаме темата за инкриминиране спирането на деца от училище. Това е престъпен акт, който реално отнема възможността за достоен и пълноценен живот на индивите и трябва да бъде вкаран като текст в Наказателния кодекс. Настояваме и за образователен ценз при гласуване – мотивите вече бяха изложени обстойно. Този процес може да започне с премахване на номера в бюлетината – нещо, което може да се реализира още днес в пленарната зала при нужната полическа воля, което реално ще означава израстване на политиците и отказ от експлоатация на маргиналните гласове. Щом Конституцията вменява задължителното образование до 16-годишна възраст, то един грамотен избирател би трябвало да може да чете и пише на български език и съответно да разчете името на партията/сдружението или кандидата, за когото пуска гласа си.
Категорично настояваме Концепцията за интеграция на несоциализираните маси, предложена от заместник министър-председателя по общедствен ред и сигурността, министър на отбраната и председател на ВМРО Красимир Каракачанов да влезе в спешен порядък и да бъде гласувана от Министерския съвет на Р България. Повече от година, по необясними за нас причини, тя събира прах по чиновническите бюра.

Защо?

Очевидно е, че с голи декларации и добри пожелания циганизацията, маргинализацията и пълзящата функционална неграмотност няма да бъдат спрени. Очевидно е, че извратената либерална политика ще доведе само до необратими беди за страната ни. Хората в гетата имат нужда от помощ, от дългосрочна програма и цялостна промяна на модела на държавна политика спрямо тях. В противен случай днес напълно съзнателно допускаме неграмотността да се пропива и безнаказано да завзема обществото ни. Опомнете се! Утре тя ще ни погуби!