На 8 септември 2020 г., в 20.15 ч., бе частично възстановено движението на влаковете в участъка между гарите Карлово и Антон. В началото на месец март 2020 г. започнаха ремонтните дейности по жп тунел „Козница”, които включваха премахване на амортизираните жп линия и контактна мрежа; изгребване на съществуващата баластова призма; изграждане на двойна отводнителна система – канавки и дренажи и полагането на дебела бетонна плоча, върху която беше положен нов железен път с релси тип UIC 60 - за по-висока товароносимост. В момента се извършват довършителни дейности по железния път, осветлението на тунела и др.

Стойността на проекта е 24 млн. лв. „Козница“ е най-дългият железопътен тунел в страната – 5812 м. Той преминава под рида Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.

Построен е в периода 1949-1951 г., а последният му среден ремонт е извършен през 1993-1994 г.

След пълното приключване на ремонта скоростта в жп участъка между Копривщица и Стряма, част от Трета главна жп линия София–Бургас, ще се увеличи до проектна скорост 100 км/ч.

*Снимка: НКЖИ