Музикалната услуга Spotify, подобно на много от конкурентите му, предлага на своите потребители два вида достъп до съдържание - платени и безплатни. В първия случай клиентът заплаща месечен абонамент и слуша музика без реклама. Във втория случай не е необходимо да се плаща, но възпроизвеждането периодично се прекъсва от комерсиалните вложки. Освен ако, разбира се, не използвайте средствата, за да ги блокирате. Вярно е, че услугата води до загуби. За да ги сведе до минимум, компанията трябваше да предприеме екстремни мерки, а именно да заплаши „свободните“ слушатели с активирани блокери чрез заличаване на техните акаунти.

Тази седмица Spotify актуализира условията за ползване на услугата с изменение, което му позволява да изтрива или замразява сметки от 1 март 2019 г., които въпреки предупрежденията продължават да блокират реклами. Компанията обяви възможността за най-тежките санкции дори миналото лято, отбелязвайки, че ще прибегне до тях, ако по-благоприятните методи на влияние не помогнат. И, съдейки по решението, предишните мерки се оказаха неефективни.

Трябва да се отбележи, че Spotify започна радикално да се бори срещу тези, които блокират рекламата, след като публикува финансовите резултати от четвъртото тримесечие на 2018 година. В този период услугата за първи път в своята десетгодишна история е печелила. Той бе 107 милиона долара срещу загуба от 86 милиона долара през последното тримесечие на 2017 година. В същото време броят на активните абонати на Spotify (платени и безплатни) към края на 2018 г. достига 207 милиона, а малко повече от 2 милиона от тях (около 2% от общия брой) използват рекламни блокери.