Хората с голям опит се сблъскват постоянно с един и същи фундаментални грешки, които са от значение за развитието на всеки бизнес.
Допускайки ги, може да попаднете в омагьосан кръг, който ще причини различни вреди, но на първо място ще ви накара да изразходвате много нерви и пари. Без да знаете, поради липса на информираност, освен инвестицията, която правите за изработка на сайт, ще загубите средства поради нереализирани възможности и липса на адекватна поддръжка.

Често разработчикът се отказва от проекта или услугите му струват изключително скъпо, въпреки че в момента (началото на 2022 година) всичко необходимо вече съществува за споделена консумация, което означава - справедлива цена. В краен случай - необходим модул за дадена функция вече съществува, но не отговаря напълно на изискванията, пак ще ви излезе по-евтино, защото цената за персонализиране е в пъти по-изгодна от тази да бъде създаден от нула.
Ето няколко съвета, които трябва да имате в предвид.

1. Определете платформата, която ще бъде използвана за реализация на проекта

CMS (Content Management System) е най-важният избор в този момент. Изберете популярна платформа с добра поддръжка, структура и доверие, което бива демонстрирано от максимален брой потребители и пасва на нуждите ви. 

Популярни такива са: Wordpress, Magento, OpenCart, Drupal, PrestaShop и други.

Всички предлагат разнообразни възможности и поддръжка, които биха паснали идеално на всеки проект.

Не доверявайте на съвети да заложите на платформи изработени специално за вас (custom cms). Това ви обвързва големи разходи инвестиция, обвързва ви с конкретен разработчик, често без изгодна алтернатива и скрити разходи, които могат да бъдат елиминирани.
Опитът ни среща с много собственици, които си скубят косите, поради това, че постоянно влагат огромни средства, разработчикът не изпълнява необходимите промени или отказва да предостави достъп до кода на платформата, който би трябвало вече да е негова собственост.

2. Избор между: SaaS услуга или заплащане за собственост

Вариант 1: в идеален вариант ще получите услуга с поддръжка и възможност за напътствия с абонамент. Няма инвестиция в голям обем, но минусът е, че този сайт никога няма да бъде Ваша собственост.
Идеален избор за стартиращ бизнес, които представлява риск или няма голям финансов ресурс, попитайте какви са вариантите за придобиване на собственост в бъдеще.

Вариант 2: Инвестирате в изработката и решавате дали да заплащате такса за техническа поддръжка. Така ще притежавате код и платформа, която остава Ваша собственост завинаги.

Двата варианта имат предимства, всичко зависи от възможностите и увереността в успеха на начинанието, което предприемате.

3. Уточнете всяка подробност

В процеса на комуникация е необходимо да отбележите всяка нужда, идея и подробност, която очаквате. Разберете дали ще бъде използван готов шаблон за дизайна или ще получите индивидуален, какъв визуален редактор ще бъде интегриран, изображенията чия собственост ще са и дали съществува риск от оскъпяване.

Фиксирайте цена, която включва хостинг домейн или поискайте точна калкулация на цената им. Заявете оферта за техническа поддръжка и я сравнете с конкурентни. Поинтересувайте се дали ще получите обучение за работа и достъп до кода, ако откажат достъп до кода, това означава, че вие реално няма да притежавате нищо.

4. Срокове на изпълнение

Определете точен срок за изпълнение, уточнете дата на представяне и абсолютно завършване. Така ще изключите възможни отклонения от така важния в началото план за стартиране.

5. Маркетинг интеграции

Тази информация е важна. Рискувате да въвлечете бизнеса си в проблеми свързани с разходи или загуба на възможности, които са определящи за успеха на начинанието Ви. Уточнете ще бъдат ли предоставени интеграции с ключови маркетинг инструменти като: Google Analytics, Google Conversions Tag, Facebook Pixel и Facebook Catalog.

Без тях е невъзможно да реализирате успешна стратегия за продажби.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Пред вас има огромен избор и точно в този момент може да допуснете доста грешки, които биха ви коствали средства, загуба на ентусиазъм и проблеми от към загуба в добавена стойност и възможности.

Бъдете внимателни и задайте точните въпроси, които биха улеснили процеса на работа.