Дигитализацията на бизнеса не е процес, започнал от днес или вчера. Въпреки че често у нас изоставаме в подобни световни процеси, дигитализацията е в ход и в България. Нещо повече – според неофициална статистика близо 35% от компаниите успешно са преминали в интернет пространството само за последните две години. Разбира се, продължава да нараства броят и на фирмите, които тепърва ще станат част от онлайн средата. Обикновено, можем да говорим за начало на дигитализация на бизнеса със създаването на официален (корпоративен или друг тип) сайт на компанията.

Защо да имаме интернет страница и да продаваме от там,  защо си струва това дори и за малките фирми и магазини?

Дигитализацията на бизнеса не е процес, започнал от днес или вчера. Въпреки че често у нас изоставаме в подобни световни процеси, дигитализацията е в ход и в България. Нещо повече – според неофициална статистика близо 35% от компаниите успешно са преминали в интернет пространството само за последните две години. Разбира се, продължава да нараства броят и на фирмите, които тепърва ще станат част от онлайн средата. Обикновено, можем да говорим за начало на дигитализация на бизнеса със създаването на официален (корпоративен или друг тип) сайт на компанията. 

Защо е от значение бизнесът ни да разполага с интернет страница? 

Преди да изведем конкретните предимства от това да продаваме през интернет страница, нека изясним какви са положителните страни на наличието изобщо на някакъв вид страница. Всъщност, сайтът е прозорец към една нова среда, в която можем да си набавим нови клиенти, но и партньори и инвестиции. Без значение от какъв тип е бизнесът ви, той има постоянна нужда от това да подобрява репутацията си. Истината е, че в интернет това е не само възможно, но и доста лесно. Разбира се, не очаквайте със създаване на сайт нещата да се случат от само себе си. По него трябва да се работи с инструментариума на дигиталния маркетинг от една страна, и с този на рекламата от друга. Между другото, не малко са случаите на бизнеси, които са претърпели сериозен спад в продажбите, популярността или дори на доверието от страна на лоялните си потребители и са превъзмогнали всички тези проблеми именно като са подобрили онлайн репутацията си. Последно, но не по важност присъствието в интернет днес е не просто препоръчително, но и задължително. То държи бизнеса ви конкурентоспособен, показва ви в светлина на просперираща и в крак с актуалните тенденции компания. 

Защо си струва да продаваме в интернет?

Бизнес сайтовете най-често делим на следните видове: корпоративен сайт, блог и магазин. Най-бързи директни приходи, разбира се, може да ви донесе електронния магазин. Възможно е в корпоративен сайт също да се обособи възможност за продажба. Това се случва обаче при по-малък продуктов асортимент или предлагане на услуги. В случай на широка гама от артикули, необходим е надежден и качествен магазин. Въпросът е дали си заслужава изобщо да продаваме в интернет? 

Абсолютно си заслужава. И ние имаме своите основателни причини да го твърдим. Ето част от ключовите ни аргументи:

  • Онлайн магазинът ви спестява средства. Разходите на физическите магазини често достигат двойна на сумата за разходи на онлайн магазините. Нещо повече – в много случаи дори онлайн продажбите спестяват не само финансов, но и човешки ресурс. Понякога е необходим значително по-малочислен персонал за поддръжката на платформа за интернет продажби по сравнение с това да продавате във физически обекти и шоуруми.
  • Интернет продажбите ви дават много повече възможности да научавате за нуждите, типа и качествата на своите клиенти. А много често пътят към увеличаването на аудиторията, респективно на приходите от нея, е именно да я разберете. Благодарение на съвременните инструменти на дигиталния маркетинг и интернет рекламата всяка фирма може да изведе лесно обобщения и изводи – все полезна информация – за своите клиенти, включително и в кой етап от оформянето на потребителското си решение се отказват от вашите услуги, респективно какво най-често ги привлича и задържа вниманието им на сайта. Всички тези данни ще ви покажат и кои ваши търговски стратегии са успешни, а кои – не.
  • Продавайки през интернет е много по-лесно да превърнеш клиенти с една поръчка от вас в лоялни клиенти. Най-често това се случва с механизмите на ремаркетинг стратегията. При нея работи методът на втората среща с даден клиент, като инициативата е ваша, а подходът – ВИП обслужване, предоставяне на специални промоции и дори предложения за персонални услуги.
  • Пандемията силно ограничи пазаруването в офлайн обекти. Много е възможно тази тенденция да навреди и на вашия бизнес. Преминаването към онлайн продажби е от съществено значение не само да задържите позициите си в собствената си ниша, но дори и да избегнете риск то фалит, който в днешни дни застрашава много бизнеси именно в следствие на ограничителни мерки и личното желание за ограничаване на контактите с цел предпазване на здравето. 

Причините да бъдете в интернет и да продавате онлайн могат да бъдат допълнителни и с много други доводи. Важното е, че с основните аргументи успяхме да ви поставим във фокуса на съвременните тенденции на търговията, а именно че тя е немислима без интернет присъствие, наличие на сайт и възможност за продажба от разстояние.  

WWW.SUPERSDELKA.COM ви помага да презентирате вашия онлайн магазин и вашите продукти онлайн!