„Гласът на България“, „Бригада Нов дом“, MasterChef България, „Смени жената“, „Комиците и приятели“ и „Столичани в повече“ бяха най-предпочитаните програми в развлекателните ТВ жанрове на старта на пролетния сезон, показват данните на ГАРБ* за февруари и 1 март. Всичките шоупрограми привлякоха повече зрители в сравнение с пролетните предложения на втория по гледаемост ТВ канал.

През февруари bTV, като информационния източник с най-високо доверие, затвърди абсолютното си превъзходство и в новинарското и актуално съдържание.

Най-рейтинговото шоу за пореден сезон – „Гласът на България“ – оглави класацията през февруари с рекордните над 1,4 милиона зрители и 49% дял от цялата аудитория, следвано от уникалния социален проект „Бригада Нов дом“. Сред десетте най-гледани развлекателни програми бяха още риалити хитът „Смени жената“, кулинарното шоу на добрия вкус - MasterChef България и емблематичната продукция на bTV „Комиците и приятели“. Най-предпочитаният сериал отново е турско заглавие – новата поредица „Майка“.

Цялата класация вижте тук: 

На 1 март най-успешният и дълго излъчван съвременен български сериал „Столичани в повече“ също направи силен старт – на 13-я си сезон, с нови интригуващи сюжетни линии и нов кмет на Извор. Почти 33% от всички зрители избраха първия епизод на комедийната поредица, в сравнение с 18,5%, които гледаха старта на предаването по Нова ТВ в часовия пояс 21,00 – 22,00 часа в петък.

Праймтайм продукции на bTV и Нова ТВ – 24 февруари – 1 март (дял за All4+):

Предпочитанията на зрителите към телевизионното забавление миналия месец бяха сходни и сред публиката на възраст 18-49 г., както и сред младата аудитория между 18 и 34 г. Стартовете на праймтайм хитовете на bTV през февруари окупираха първите 4 позиции в групата 18-49, а сред младите зрители на възраст 18-34 г. най-предпочитаното шоу беше „Бригада Нов дом“:

bTV остана без конкуренция и по отношение на новинарското и актуалното съдържание през февруари. Информационният лидер и източник на новини с най-високо доверие – bTV Новините в 19 часа – привлече средно над 1 милион зрители. Емисиите на bTV в 17 и 12 часа спечелиха по-голяма аудитория през февруари, отколкото централните новини на втория по гледаемост ТВ канал.

bTV Новините в 19 ч. бяха предпочитаният източник на информация и сред зрителите на възраст 18-49 и 18-34. Сред топ 10-те програми във февруарската класация попаднаха и bTV Репортерите.

Най-гледаните публицистични предавания през февруари бяха „120 минути“ и „Лице в лице. „Тази сутрин“ по bTV е единственият делничен сутрешен блок в топ 50, със средно близо 50% от всички пред ТВ екрана и с повече зрители от някои от ключовите праймтайм програми на Нова ТВ, като „Откраднат живот“ и Hell’s Kitchen. Сред топ 50-те програми за миналия месец беше също съботното издание на „Тази събота и неделя“.

bTV продължава да бъде изборът на зрителите по отношение на новините и публицистиката и в началото на март. Специалното студио по повод националния празник 3-ти март привлече над 560 000 зрители, или близо 38% от всички пред ТВ екрана. По същото време отразяването на празника в ефира на Нова ТВ е било гледано от малко над 230 000 зрители (15,6% дял).

Сред най-гледаните локални програми на bTV през февруари са още „Карбовски: Втори план“, „Шоуто на Слави“, „Папараци“, „Мармалад“ и „Търси се“.

Тематичните канали bTV Media Group засилиха водещата си позиция миналия месец – 8,3% от всички зрители ги предпочетоха пред каналите на Нова ТВ (6,3% дял), като разликата е по-голяма сред млаките зрители на възраст 18-34 г.– 12,7% от тях избраха, съдържанието на bTV Action, bTV Comedy, bTV Cinema, bTV Lay и RING, а 6,9% предпочетоха каналите на Нова ТВ.

bTV завоюва 35% дял от цялата аудитория миналия месец – двойно повече от дела на Нова ТВ в периода.

*ГАРБ е единствената пийпълметрична система в България, преминала независим одит.