* Ръстът при потребителите на т.нар. смарт тарифи е 63,3%;

* Телекомът отчита устойчив ръст от над 30 процента при клиентите на мобилен интернет.

Ръст от 41.8% при потребителите на телевизионни услуги регистрира Мтел за първата половина на тази година според доклада на Telekom Austria Group. Групата представи днес финансовите си резултати за първите шест месеца на 2015-та.

За разглеждания период българският телеком, част от групата, отчита значителен ръст от 63.3% при клиентите, които ползват т.нар. смарт тарифи. Това са гласови тарифи, които включват и мобилен интернет. Данните се отнасят както за индивидуални, така и за бизнес клиентите.

Данните от доклада показват още, че Мтел регистрира устойчив ръст при потребителите на мобилен интернет. Там увеличението е 32.4% и е близко до увеличението за същия период миналата година. Въпреки сложната икономическа ситуация в България Мтел отбелязва увеличение от 4,8% на своите клиенти на мобилен абонамент в сравнение със същия период на 2014 година, достигайки до 4,3 милиона души. Пазарният дял на компанията е 39%. Във фиксирания сегмент увеличението на фиксираните линии за достъп е 19,9%, което се дължи предимно на новата сателитна телевизионна услуга, която телекомът предлага на своите клиенти от септември 2014 година. Средният месечен приход от абонат е 5.5 евро. Според финансовия доклад средният приход от фиксирана линия за първите шест месеца на годината е 12.5 евро. През първата половина на 2015 година приходите на Мтел отбелязват спад от 5% до 173.6 милиона евро. Сравнимата EBITDA се понижава с 11.8% до 66.8 милиона евро.

Пълния доклад на Telekom Austria Group може да намерите тук.

*Снимка: Архив