България е добра среда за предприемачи и фирми, които искат да се установят в Европа. Регистрирането на фирма в страната ни не е сложен процес, но трябва да сте запознати със законовите изисквания, както и цените. Така ще избегнете изненадите и процесът ще премине по-гладко.
В статията ще обърнем внимание на таксите за регистрация на фирма и от какво зависят те.
Фиксирани такси
Когато регистрирате ЕООД или ООД трябва да заплатите държавна такса, която служи за вписване в търговския регистър. Тя е в размер на 110 лв. Ако подадете заявление по електронен път, държавната такса е по-ниска и трябва да заплатите 55 лв. (чл. 16а, ал. 2, т. 3 ТДТСАВ).
Нотариалните такси са също фиксирани и са на стойност между 6 и 10 лв.
Важно е да се отбележи, че всяко новоучредено дружество с ограничена отговорност е нужно да открие набирателна сметка, чиято цена е различна във всяка банка. В нея трябва да се внесе капитал, не по-малък от 2 лв.
Много фирми искат за регистрират марката си в Търговския регистър. За това се заплаща допълнителна такса, която е на място е 40 лв., а онлайн - 20 лв.
Самостоятелна регистрация
Разбира се, можете и сами да се регистрирате, но процедурата е тромава и времеемка. Тя отнема около 3 работни дни. Няма да спестите голямо количество пари, но ще загубите много време.
Когато регистрирате дружеството си сами, имате да заплатите държавна такса, нотариална такса, такса за откриване на набирателна сметка и капитал от минимум 2 лв.
Защо е по-добре да потърсите професионални услуги?
Счетоводната фирма е запозната с всички изисквания на държавата, таксите и документите, които са нужни за подаване. Доверявайки се на професионалист, той ще задвижи целия процес по регистрирането на вашата фирма, а от вас ще се изисква само подпис.
Също така, има някои счетоводни кантори, които работят и онлайн, което допълнително улеснява процеса.
Таксата, която ще заплатите за свършената работа на счетоводителя е нищо, в сравнение с изгубеното време и трудностите, които можете да срещнете при откриване на фирма.
Електронен подпис
Ако подавате документацията си онлайн, независимо дали сами или чрез фирма, е нужно да разполагате с електронен подпис. За да имате такъв, трябва да се обърнете към доставчик на квалифицирани удостоверителни услуги.
Цената за услугата варира, спрямо абонамента, който изберете - месечен, годишен или за по-дълъг период. Можете да изберете и пакет от няколко броя електронни подписи.
За да обобщим, не е трудно да регистрирате фирма в България, но е важно сте запознати с процесите и фиксираните такси. Това включва държавните такси, нотариалните такси и разходите за откриване на спестовна сметка.
Самостоятелната регистрация е възможна, но често е сложна и отнема повече време. Изисква се добро познаване на законите и държавните изисквания. Професионалните услуги от счетоводна фирма може значително да рационализира процеса, като гарантира, че всички законови задължения ще бъдат изпълнени.
Разбирането на свързаните със регистрирането на фирма разходи и обмислянето на професионална помощ може да се справите бързо, ефективно и без загуби. Така ще можете да сте сигурни, че всичко е изрядно и можете спокойно да развивате бизнеса си.