Очаква се продажбите на висококачествени телевизори с 8K резолюция в момента (7680 × 4320 пиксела) да са по-ниски от очакваните. Според анализаторите на IHS Markit, това се дължи на липсата на съдържание за съответното разрешение, съобщава The Korea Herald.

Все повече производители добавят висококачествени 8K телевизори в своя диапазон. На неотдавнашното CES 2019, корейските компании Samsung и LG, както и японската Sony, демонстрираха нови телевизори с резолюция четири пъти по-голяма от 4K. В близко бъдеще Sharp също планира да попълни гамата си с подобни модели.



Въпреки това, според анализаторите, тази година световните продажби на 8K телевизори ще бъдат едва около 338 000 единици, докато през октомври се прогнозира цифрата от 430 000 единици. Това означава, че прогнозата е намаляла с почти една четвърт, което е доста. Прогнозата за продажбите през 2018 г. също е намалена. Според анализаторите, вместо планираните 18,100 единици миналата година бяха продадени само 12 500 телевизора с резолюция от 8K.

Индустриалните анализатори твърдят, че според прогнозите телевизорите от следващо поколение ще увеличат пазарния си дял доста бавно в близко бъдеще. Става дума само за липсата на видео съдържание, което ще позволи на потребителите да се възползват напълно от предимствата на 8K резолюция. Всъщност подобен проблем се наблюдаваше и при старта на 4K телевизорите. С появата на подходящо съдържание, включително в услугите за стрийминг, популярността им започна да нараства бързо.