SPLIT | Lucy Guerin Inc. | Австралия

Международна програма "Мигриращото тяло"

на ДНК - пространство за съвременен танц и пърформанс

16 +

хореограф и артистичен директор: Луси Герън

композитор: Scanner

светлинен дизайн: Пол Лим

звукова среда: Робин Фокс

изпълнители: Мелани Лейн и Лилиан Щайнер

мениджър продукция: Джеймс Липари

продуцент: Микаела Ковънтри

мениджър: Тигън Наш

продължителност: 50 мин

Един ден след спектакъла, ще се проведе и работно ателие за професионалисти, водено от хореографа и изпълнителите.

За повече информация: Workshop | Lucy Guerin at ДНК

Записвания на [email protected] до 18:00 ч. на 28.11.

Еднонвременно квадрат, сцена, свят, живот. Пространството се стеснява, времето се скъсява. В Split танцьорите Мелани Лейн и Лилиан Щайнер са притиснати от смаляващите се с ескалираща интензивност измерения на пространството и времето. Спектакълът е изцяло в стилистиката на Луси Герън – прецизно, елегантно хореографско изследване, което се занимава с проблемите на съвременния свят на увеличаващо се напрежение и намаляващи ресурси.

Split получава престижната награда The Helpmann Awards за най-добър изпълнител (Лилиан Щайнер) и четири награди

Green Room Awards Association. През 2018 г. спектакълът се представя в Сидни, Дарвин, Джакарта, Гронинген, Дюселдорф, Орхус, Токио, Ню Йорк, Портланд (OR), Париж, Брюж и Будапеща.

Split е провокираща мисълта медитация в музикалната среда на британския композитор Scanner, разгърната чрез движение и представена от една от най-смелите австралийски танцови компании.

Lucy Guerin Inc е aвстралийска танцова компания, създадена в Мелбърн през 2002 г. Компанията е известна с изключителните танцови умения на артистите си, както и с оригиналността на хореогрфаската работа, която съдейства за развитието на изкуството на съвременния танц. Компанията непрекъснато експериментира в творческия процес, като включва в работите си различни средства като глас, видео, звук, текст и дизайн, но винаги подчинени на ясната движенческа структура на Герън. Компанията представлява гъвкав модел, който позволява творческият процес да акцентира върху изследването и риска, като създава условия за преосмисляне на съществуващите идеи за танц. Хореографскo пътешествие, което се стреми към визуални, емоционални и физически открития, които не могат да се създадат или да се комуникират през никоя друга форма на изкуство.

През последните 16 години компанията се развива от структура, която реализира хореографските проекти на Луси Герън, в организация, която подкрепя развитието на независими танцови артисти в Мелбърн. Чрез своите резиденции, класове, уъркшопове, презентации и възможности за участие в менторска програма, компанията е в крак с променящите се идеи и контексти в танца и хореографията в съвременния свят.

Премиерата на Split се състои през 2017 г. като част от фестивала Dance Massive в Мелбърн, представена от Art House. Други спектакли на компанията от последните години са The Dark Chorus (2016) и Attractor (2017) в сътрудничество с Gideon Obarzanek, Dance North and Indonesian music duo, Senyawа.

Компанията има национални и международни турнета в Европа, Азия, Канада и САЩ. Повече на https://www.lucyguerininc.com

Бележки на артиста

„Вдъхновението за Split дойде от желанието ми да вляза в студиото само с двама танцьори. Последните години работих върху по-големи проекти и вече исках да изпитам удоволствието от близостта с танцьорите, от среща, която да се случи в среда с по-малко напрежение. Това за мен е радостта от създаването на танц, шанс да се заровиш в чистите елементи на хореографията: време, пространство,

структура и движение на човешкото тяло, като позволиш на съдържанието да се развие от този процес, който резонира със света.

Драматургията на Split представлява движение между две тела, които са ту в хармония, ту в конфликт. Светът на свиващите се ресурси и възможности, който те обитават, поражда конкурентност, договаряне, хармония и агресия. Те сами си създават параметри. Разделяйки времевите структури на отделните части, както и пространството между двете изпълнителки, целях да наруша хармонията между тях. Опитахме различни костюми, но това не проработи за целите ни. След което решихме едната танцьорка да е облечена, а другата гола, създавайки така разрив в идентичността, което допринася за интензитета на срещата. Според мен голотата носи сериозността и нормалността на женското тяло, което е обект на комерсиализация, експлоатация, срам и шок.

В Split тялото е важно с това, което прави, и с това, което е. Сърдечно благодаря на Лилиан и Мелани за куража и посветеността им. Тяхното търпение и усърдие са много видими, сериозността и концентрацията, които внасят в хореографията, са същностно важни за нейното реализиране. Желанието им да се ангажират с творческия процес не просто като инструменти, но като агенти, които въплъщават идеи и ги разгръщат в цялост, е безценно.

| Луси Герън, хореограф/режисьор

Родена в Аделаида, Австралия, Луси Герън завършва The Centre for Performing Arts през 1982 г., преди да се присъедини към компаниите на Ръсел Дюма (Dance Exchange) и Нанет Хасал (Danceworks). През 1989 г. тя се мести в Ню Йорк, където работи с Tere O’Conor Danse, в компанията на Бебе Милър. По това време Луси започва да прави и първите си хореографии. Връща се в Австралия през 1996 г. и работи като независим артист. Създава нови танцови произведения като Two Lies (1996), Robbery Waitress on Bail (1997), Heavy (1999) и The Ends of Things (2000). През 2002 г. в Мелбърн създава компанията си Lucy Guerin Inc, за да съдейства за развитието, създаването и разпространението на нови произведения, като се фокусира върху преосмислянето и разширяването на концепциите и практиките на съвременния танц.

Някои от последните й произведения са: Structure and Sadness (2006), Corridor (2008), Untrained (2009), Human Interest Story (2010), Conversation Piece (2012), Weather 2012), Motion Picture (2015), The Dark Chorus (2016) Attractor (2017) and Split (2017).

Спектаклите на Луси Герън са представяни в Европа, Азия и Северна Америка, както и на повечето фестивали и в театралните и танцови пространства в Австралия. Хореографската създава спектакли за компании като Chunky Move, Dance Works Rotterdam, Ricochet (UK ), Mikhail Baryshnikov’s White Oak Dance Project (USA), Lyon Opera Ballet (France) и други. През 2015 г. Луси ко-режисира заедно с Кари Кракнел новата продукция на „Макбет” в театъра the Young Vic, Лондон. През 2016 г. хореографира новото произведение на лондонската танцова компания Rambert. Многобройните ѝ награди включват Sidney Myer Performing Arts Award, a New York Dance and Performance Award (‘Bessie’), няколко награди Green Room, три награди Helpmann и три Australian Dance Awards. През 2018 г. Луси получава Shirley McKechnie, Green Room Award за хореография.

Гостуването на спектакъла е част от международна програма "Мигриращото тяло" на ДНК - пространство за съвременен танц и пърформанс и се осъществява с финансовата подкрепа на Столична програма "Култура" на Столична община за 2018 г.

Турнето на спектакъла се осъществява с подкрепата на Правителството на Австралия чрез Австралийски Съвет за финансиране на изкуствата и програмата „Творческа Виктория“ към Правителството на Виктория.