Google съвсем неочаквано представи в края на миналата седмица подобрена версия на един от най-известните си интернет продукти – добрата стара електронна поща. Новата услуга се казва Inbox и обещава значително да надмине по функционалност „титуляря” Gmail. Тя е достъпна през Android и iPhone устройства, както и през браузъра Chrome.

Към момента ползването на Inbox става само с покана от Gmail, както преди десетина години ставаше регистрацията в новата по онова време поща на Google. Сега принципът е сходен – поканата може да бъде получена от познат, който вече ползва Inbox, или чрез заявление, пратено на адрес [email protected]. Засега не се съобщава кога услугата ще стане масово достъпна.

Порядък в хаоса

Основната задача на Inbox е да избави потребителя от несекващия поток ненужни писма. С разрешаването на този проблем се натовариха не едно и две приложения, но никое – поне досега – не може да се похвали с реални успехи.

Макар и все още да е основно средство за комуникация, електронната поща напоследък се ползва с лоша репутация. Причината не е само в кибератаките, но и в огромното количество ненужни писма, които задръстват кутията с входящите съобщения. С помощта на няколко нови функции Google се опитва да внесе порядък в целия този хаос. Първо, услуга Inbox автоматично разпределя всички „нишки” от писма по категории.

Тук използва същата технология, представена миналата година в Gmail: всички входящи съобщения се разпределят по папки като например „Основна”, „Социални” и „Рекламни”. В Inbox обаче тя е усъвършенствана.

Потребителите разполагат с повече категории, като например за писма от банки и чекове от интернет магазини. Както гласи основното съобщение в блога на Google, всеки ще има свободата сам да групира съобщенията така, както намери за добре.

Inbox също така сортира съществената информация от писмата: телефонни номера, подробности за онлайн резервации на самолетни билети, фотографии, документи... Google дори обещава, че потребителите ще виждат и подробности, които липсват в самото съдържание – статус на резервацията за самолетния билет, местоположение на дадена пратка в реално време и т.н.

Дискретни подсказки

Потребителят също така може да създава бележки и да оставя отметки, които да му напомнят многократно за получаването на определени писма. Тази функция не е новост и се използва в мейл клиенти като Mailbox и Tipbit, но сега е доразвита.

Освен това в Inbox ще се използва механизъм на Google, наречен Assists, който ще напътства потребителя при изпълнението на определени задачи. Например, ако създадете бележка „Довечера да си резервирам маса в ресторанта”, Assists ще ви покаже телефонния номер на съответния ресторант. Този механизъм работи и със самите електронни писма.

За да ползвате Inbox, не е необходимо да си правите нова регистрация, а да ползвате акаунта си в Gmail. Същевременно по-консервативните потребители, които не обичат промените, не са задължени да ползват новата услуга. Inbox е напълно различен продукт от Gmail, целта на който е да промени начина на ползване на електронната поща.

Три в едно

Inbox обединява в себе разработки, свързани с няколко продукта на Google. Освен очевидния Gmail това са виртуалният помощник Google Now, който предоставя на потребителите на Android необходимата информация още преди да са я поискали, и самата търсачка Google, която не само показва необходимите резултати, но и дава отговор на конкретни въпроси. Например, ако въведете името на известен актьор, директно ще видите и филмографията му. Точно така работи и споменатият по-горе механизъм Assists.

От Google подчертават, че Inbox не е замислен като убиец на Gmail, а идеята е двете услуги да съществуват паралелно. „Gmail остава с вас, но сега ви предлагаме и нещо съвсем ново”, написа вицепрезидентът на Google Сундар Пичай в блога на компанията.

източник: https://www.monitor.bg