Измината година завърши с няколко добри новини от Yandex наведнъж: през септември и октомври, автономната услугата Yandex.Taxi направи хиляди пътувания в Innopolis, близо до Казан, средно по 10 минути. Прототипът е базиран на хибридния Toyota Prius и като пътуванията се извършват под надзора на изпитващ инженер. През ноември компанията получи лиценз за използване на безпилотни превозни средства по обществените пътища в щат Невада и обеща да проведе демонстрация по време на CES 2019, а през декември взе подобен лиценз и в Израел , съобщават от компанията.

Известният блогър Маркес Браунли, който говори за технически нововъведения в света на потребителската електроника, се запозна на практика с работата на самоходно такси от Яндекс по пътищата на Лас Вегас по време на изложението CES 2019. Павилионите на последните бяха наситени с различни разработки в областта на автомобилите със самостоятелно управление. В по-голямата си част това са нови концепции за външния вид и интериора на електрическите роботи, които според блогъра създават само впечатление за идеи, които са далеч от практическото приложение. Тяхната обединяваща характеристика е намаляването на капака, панорамното остъкляване на кабината и реконструкцията на последния, въз основа на липсата на нужда да седне зад волана, което позволява на пътниците да се обърнат един към друг.

По един или друг начин тези концепции не могат да покажат офлайн технология за управление в действие. В същото време по пътищата на Лас Вегас маршрутите на Yandex бяха напълно автономни. Блогърът получи по имейл покана от руска компания да тества автомобила в действие и го направи с удоволствие:

И така, Маркус Браунли седеше на задната седалка на пътника - инженер на „Яндекс“ седеше отпред, готов да спре колата по всяко време. Въпреки това 15-минутното пътуване по реални пътища с истински шофьори и пешеходци премина напълно гладко и автономно.

За разлика от по-ранните демонстрации на прототипа, в копето не можеше да се  види нищо от вън, с изключение на iPad Pro, което е компютърното зрение на автопилота на разстояние до 250 метра във всички посоки: път, маркировка, посока на маршрута, други участници в движението и регулаторни знаци. Въпреки, че много американци са свикнали с работата на опростения автопилот в машините на Тесла, все пак липсата на шофьор на правилното място все още кара блогара да се зачуди:

„Това наистина се възприема като бъдеще. Може да не са тези необичайни интериори на програмно управлявани машини, за които всички останали говорят, но тази техническа част ме впечатлява много. Тази малка територия на Лас Вегас вече е детайлно описана от руската компания, така че всъщност това е предварително определен маршрут и колата е знаела къде ще отиде, но всичко останало е трафик, други коли, пешеходци, пътни знаци. , - всичко това повлия на автопилотните решения. Видяното ми дава един вид оптимизъм за бъдещето на технологиите robomobiley " .

Хората съвсем приятелски възприемаха тази кола по пътищата и я заснеха със свойте смартфони, когато колата спря на светофара и разбраха какво се случва. Полицията в Лас Вегас също симпатизира на липсата на шофьор. Като цяло, както отбелязва Маркус Браунли, 15-те минути, прекарани в колата на Yandex, бяха много интересни, можеше да се научи много, дори просто като гледаше изображенията на iPad.

Наред с другите неща, таблета показва как автомобилът избира оптималната посока на движение, като алтернативните маршрути са посочени в червено, а токът в зелено.

На сайта на проекта , който също подчертава откритите позиции, се казва още : "Самостоятелна машина - тя е безопасна машина. Тя не изисква човек да шофира, до местоназначението ще бъдете закарани от система, която никога не се уморява, не се разсейва и не се разстройва. Тя е наясно с околната среда на 360 ° и открива подробности, които дори най-опитните шофьори ще пропуснат.

Започнахме да разработваме нашата автономна система за превозни средства през 2016 г., а от декември 2017 г. работим с инженери от световна класа, за да ги тестваме по пътищата. Нашите технологии могат да бъдат приложени към всякакъв вид превозно средство, което ще направи пътуването по-безопасно и по-достъпно за всички . "

Сред важните етапи в развитието на автопилота му през 2018 г. бяха:

През февруари се демонстрира автономно шофиране през района на Хамовники в Москва на сред силен снеговалеж.
Автономното такси пътува през юни от Москва до Казан, без проблем на разстояние от 780 километра за 11 часа.
През август бе пуснато такси без такси за ежедневни пътувания до Innopolis.
През октомври в Сколково също  стартира подобна услуга.
През май и септември посетителите на събитието Yandex Yet Another Conference и Московското международно шоу са имали възможност да се возят без шофьор.
Естествено, към това трябва да се добавят текущи тестове на обществени пътища в чужбина и различни демонстрации на технологии.