На Глобална пресконференция на 31 март, излъчвана онлайн, Huawei представи Годишния си отчет за 2020 година. Макар и със забавен темп на растеж, резултатите до голяма степен отговарят на прогнозните. Приходите на компанията за 2020 година достигнаха 115.68 милиарда евро (CNY891.4 billion), което означава ръст на годишна база от 3.8%, а нетната печалба нарастна с 3.2% на годишна база до 8.38 милиарда евро (CNY64.6 billion).

Въпреки оперативните трудности, причинени от държавната администрация на САЩ през 2019 и 2020 година, Huawei продължава да се обръща към KPMG за независма и обективна оценка на финансовото си положение. Документът, представен от KPMG, е стандартно, нередактирано заключение след одит. Каквито и да са обстоятелствата, Huawei се ангажира с политика на прозрачност като разкрива оперативните си данни пред правителства, клиенти, доставчици, служители и партньори.

През 2020 година Carrier подразделението на Huawei продължава да осигурява стабилно опериране на над 1500 мрежи в над 170 държави и региони. Междувременно компанията участва в над 3000 иновативни проекта по имплементация на 5G в над 20 индустрии като добив на въглища, производство на стомана, пристанищна дейност и редица други производства.

Enterprise подразделението от своя страна разработва интелигентни решения за различни сценарии и индустрии. Във време на световна пандемия Huawei осигурява техническа експертиза и решения с ключово значение за борбата с вируса. Пример за това е използващо изкуствен интелект решение за диагностика, базирано в Huawei Cloud, което помага на болниците по света да намалят натоварването върху медицинската си инфстрактура. Huawei Cloud базираните решения на компанията съвместно с нейните партньори създават онлайн платформи за обучение на над 50 милиона ученици.

Потребителското подразделение (Huawei Consumer Business Group) продължава в посока развитие на HarmonyOS и Huawei Mobile Services (HMS) екосистемата. Seamless AI Life стратегията, позната още като "1 + 8 + N", води до все по-интелигентно потребителско изживяване с всички устройства и във всички сценарии, като се фокусира върху направленията Smart office, Fitness & health, Smart home, Easy travel, и Entertainment.

"През изминалата година останахме силни пред трудностите“, сподели Кен Ху, ротационен председател на Huawei. "Продължаваме да развиваме иновации, за да създаваме стойност за потребителите, да помогнем в борбата с пандемията и да подкрепяме както възстановяването на икономиката, така и социалния прогрес в света“.

2020 бе особено интензивна за Huawei и на българския пазар. „Отчитаме много успешна година за серията P40, първата масова серия, базирана на собствения ни магазин за приложения AppGallery. За първи път предложихме лаптопите от серията Matebook на българските потребители и резултатите надминаха очакванията ни. Утвърдихме позициите си на пазара на смарт часовници и навлязохме и в премиум аудио сегмента с цяла колекция от устройства за различни сценарии на слушане на музика и качествена комуникация. Годината бе изпълнена с множество кампании в помощ на потребителите по време на пандемия, както и такива, които ангажират феновете ни в съвременни творчески процеси, като второто издание на Huawei Smartphone Film Festival за късометражни филми, заснети с устройства на марката.“, коментира Дарина Иванова, Мaркетинг директор на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония.

Финансовите резултати в годишния отчет на Huawei за 2020 година са независимо одитирани от KPMG, една от „Големите четири“ одиторски фирми в света. Той може да бъде изтеглен от https://www.huawei.com/en/annual-report/2020