Lenovo Груп (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) обяви днес рекордни приходи от 17,2 милиарда щатски долара през третото тримесечие на 2020 год., което представлява ръст от 22% на годишна база. Това е второ поредно рекордно тримесечие с приходи, водено от висок растеж във всички основни бизнес групи, както и в бизнесите, които се трансформират. Печалбите също поставят нови рекорди с 52% на годишна база в размер на 591 милиона щатски долара, докато нетният доход също се е увеличил с 53% на годишна база до 395 милиона щатски долара. Устойчивият растеж на Lenovo се дължи на иновативното продуктово портфолио на компанията, което бързо се адаптира, за да отговори на новата култура на работа, учене и забавление от вкъщи, на бързо променящия се свят. Инвестициите за трансформация продължават да стимулират нови дългосрочни възможности за растеж.

Основната печалба на акция за второто тримесечие бе в размер на 3.31 щатски цента, или 25.66 хонконгски цента.

„Постигането на още едно рекордно тримесечие е отражение на нашето иновативно продуктово портфолио и оперативни постижения, които стимулираха растежа във всички бизнеси“, каза Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на Lenovo. „Ясно е, че 2020 г. беше предизвикателна година, която донесе забележителни промени в нашия свят, но Lenovo бързо реагира на променящия се пазар, задвижван от нови тенденции в работата и начина на живот и това доведе до високи резултати. Сега, когато започваме да виждаме резултатите от нашите инвестиции за трансформация, ще инвестираме допълнително в технологии и иновации, ще стимулираме интелигентна трансформация в различни отрасли и ще създадем устойчив растеж.“

Общ преглед на бизнес представянето

Предизвикателствата на 2020 г. се пренасят в различна степен и през новата година. Те включват продължаващата геополитическа несигурност, недостиг на доставки на компоненти в резултат на силно търсене и глобалната пандемия COVID-19. Въпреки това, като глобална компания, оперираща на 180 пазара и с над 30 производствени бази в целия свят, перспективите за 2021 г. са

положителни. Новите глобални условия за работа, учене и игра от дома ще продължат да стимулират дългосрочните и устойчиви тенденции на растеж в търсенето на устройства и облачна инфраструктура.

Бизнес преглед на Групата

Intelligent Device Group (IDG) на Lenovo продължава да води растежа на Групата с PC & Smart Devices (PCSD). Приходите от 14 милиарда щатски долара, бяха повишени с 27% на годишна база. Доходите преди данъци (PTI) също отбелязаха ръст с 35% до 925 милиона щатски долара и регистрираха рекордна печалба от 6,6%. Резултатите за тримесечието бяха подсилени от оперативните постижения на Lenovo, които уловиха нарастващото търсене в целия свят и постигнаха иновативно продуктово портфолио, което бързо се адаптира, за да отговори на променящите се нужди на потребителите. Фокусът върху иновациите помогна да се разшири лидерството на Lenovo като номер 1 компания в персоналните компютри с рекордните 25,3% пазарен дял в световен мащаб. Всички региони се представиха силно - Северна Америка постигна 60% ръст на обема на годишна база, EMEA стана за първи път номер 1 по пазарен дял, Азиатско-Тихоокеанския регион подобри рентабилността до нов рекорд, а Китай повиши износа с 30% на годишна база. Групата вижда като дългосрочна промяна ръста на пазара на персонални компютри в технологичния сектор, който е устойчив далеч отвъд пандемията. Последните данни на IDC потвърждават, че общият пазар е надминал 300 милиона бройки през 2020 г., воден от силните резултати в последното тримесечие. Това допълнително засилва виждането на Lenovo, че тенденциите в начина на живот на работа, учене и игра от вкъщи ще изискват по едно устройство на човек и ще продължат да стимулират търсенето на компютри, таблети и интелигентни устройства в дългосрочен план. Lenovo ще продължи да се фокусира върху комбинация от иновации, за да отговори на новите нужди на потребителите си.

Втората дивизия на IDG, Mobile Business Group (MBG), регистрира двуцифрен ръст на приходите на годишна база и се възстанови от въздействието на COVID-19, като не само възобнови рентабилността си, но и постигна най-високите нива, откакто придоби бизнеса на Motorola. Солидното представяне в Латинска и Северна Америка подкрепи бързото разрастване в Европа и Азия, където имаше силен двуцифрен и трицифрен растеж, постигнат благодарение на разширените връзки с операторите и по-силния продуктов микс. Бизнесът ще продължи да използва мощното си продуктово портфолио и 5G иновации, за да стимулира бъдещия растеж на печалбата.

Data Center Group (DCG) на Lenovo постигна рекордни приходи от 1.63 милиарда щатски долара, благодарение на цялостния растеж и подобри рентабилността с почти 1 пункт на годишна база. Доставчиците на cloud услуги и сегментите Enterprise/SMB също отразиха растеж. Enterprise/SMB достигнаха 1 милиард щатски долара приходи, най-високата сума от три години насам, докато Storage има рекордни приходи и надмина пазара с 11 пункта. Приходите в Software Defined Infrastructure and Services също достигнаха нов рекорд. TruScale на Lenovo заедно с HANA Enterprise Cloud на SAP бяха добре приети и генерираха силно търсене, докато бизнесът утвърди своята позиция №1 в TOP500 на суперкомпютрите.

Интелигентните трансформационни бизнеси на Lenovo продължават да отбелязват сериозен прогрес, като общите приходи от софтуер и услуги1 нараснаха с почти 36% до нов рекорд от почти 1,4 милиарда щатски долара - над 8% от общите приходи на групата. Приходите от Attached Services, Managed Services and Solution Services постигнаха ръст на годишна база както следва: 26%, 73% и 49%, докато Device-as-a-Service осигури висок двуцифрен ръст от 74%. Приходите от електронна търговия нараснаха с почти 45% през 2020г. и продължиха да поставят нови рекорди. Тези изключителни резултати показват значението на интелигентната трансформация като дългосрочен катализатор на растежа за Групата. В перспектива Lenovo вижда възможности чрез своя опит да изгради интелигентни решения свързани с производството, образованието и здравето.

Нова организационна структура за финансова година 2021/2022

Lenovo днес представя и новата си организационна структура, създадена, за да развива стратегията на Групата за растеж и промяна, базирана на услугите. На 1 април 2021 г. Lenovo ще обедини екипи от цялата компания, за да сформира специална организация - Група за решения и услуги (SSG). Тя допълнително ще стимулира трансформацията на компанията, като предоставя нови бизнес услуги включващи DaaS и Truscale ™.

Така бизнесът на Lenovo ще бъде структуриран в три основни бизнес групи, съобразени с 3S стратегията на компанията- Smart IoT, Smart Infrastructure и Smart Verticals, наречени IDG (Intelligent Devices Group). ISG (Infrastructure Solutions Group), преименувана от DCG (Data Center Group) ще се фокусира върху Smart Infrastructure докато SSG ще поеме Smart Verticals & Services. IDG ще се ръководи в световен мащаб от Лука Роси (понастоящем SVP и президент на PCSD за EMEA и Латинска Америка). ISG ще продължи да се ръководи в световен мащаб от Кърк Скауген. А новосформираната глобална Lenovo Solutions & Services Group (SSG) ще бъде ръководена от Кен Уонг (понастоящем SVP и президент на PCSD в Азиатско-Тихоокеанския регион).

В допълнение, търговските структури на Lenovo на пазарите по целия свят ще се разделят на China GEO и International Sales Organization. Те ще бъдат ръководени съответно от Лиу Джун (в момента EVP и президент на IDG в Китай) и Мат Желински (понастоящем SVP и президент на PCSD в Северна Америка), за да се постигне по-голямо взаимодействие и ефективност между бизнес групите. Всички горепосочени лидери ще докладват директно на Ян Юенцин и ще са част от Lenovo Executive Committee (LEC).

Джанфранко Ланчи, Lenovo’s Corporate President and COO, също обяви плановете си да се оттегли от компанията през септември 2021 г. Дотогава той ще продължи да изпълнява ролята си на President and Chief Operating Officer of Lenovo Group и да отговаря за глобалните бизнес операции на Lenovo във всички Business Groups and Sales.