LG Electronics Inc. (LG) обяви впечатляващи финансови резултати за 2020 г. от 63,26 трилиона южнокорейски вона (56,45 милиарда щатски долара) и рекордна оперативна печалба от 3,20 трилиона южнокорейски вона (2,85 милиарда щатски долара) - ръст с 31,1% спрямо 2019 г., основно от по-високи про-дажби на първокласни домакински уреди и OLED телевизори, както и от силен ръст в решенията за автомобилни компоненти.

Продажбите през четвъртото тримесечие от 18,78 трилиона южнокорейски вона (16,76 милиарда щатски долара) са нараснали с 16,9% спрямо същия период през 2019 г. и са с 11% по-високи от предходното тримесечие. Въпреки въздействието на COVID-19, оперативната печалба за тримесечието от 650,20 милиарда южноко-рейски вона (580,19 милиона щатски долара) се е увеличила значително с 539 процента в сравнение с четвъртото тримесечие на 2019 година.

Докато COVID-19 и бавното икономическо възстановяване оставят опасения за 2021 г., LG очаква световната икономика да се нормализира при стабилните фискални политики на световните правителства и успешното прилагане на ваксините. През 2021 г. основните технологии като изкуствения интелект, 5G, IoT и мобилността ще бъдат широко приложени в различни бизнес области на LG.

LG Home Appliance & Air Solution Company завърши поредната си успешна година с рекордни приходи за 2020 г. от 22,27 трилиона южнокорейски вона (19,87 милиарда щатски долара), увеличение с 3,5% повече от предходната година и оперативна печалба от 2,35 трилиона южнокорейски вона (2,10 милиарда USD. Резултатите отразяват увеличените продажби на нови категории уреди и при бизнеса с битови уреди под наем в Южна Корея. Приходите за четвъртото тримесечие от 5,54 трилиона южнокорейски вона (4,94 милиарда щатски долара) са най-високите за четвърто тримесечие в историята на компанията - увеличение от 20% на годишна база с двуцифрен ръст в Южна Корея, Северна Америка и Европа.

LG Home Entertainment Company отчита приходи за 2020 г. от 13,18 трилиона юж-нокорейски вона (11,76 милиарда щатски долара) и оперативна печалба от 969,70 милиарда южнокорейски вона (865,29 милиона щатски долара), което е 22,9% увеличение спрямо предходната година. Продажбите през тримесечието на 4,28 трилиона южнокорейски вона (3,82 милиарда щатски долара) са били със 7,9% по-високи от четвъртото тримесечие на 2019 г. и с 16,7% повече от предходното тримесечие. Тримесечната оперативна печалба от 204,50 милиарда южнокорейски вона (182,48 милиона щатски долара) отразява увеличените продажби в Северна Америка и Европа.

LG Mobile Communications Company обяви приходите през 2020 г. от 5,22 трилиона южнокорейски вона (4,66 милиарда щатски долара). Продажбите за четвъртото тримесечие на 1,39 трилиона южнокорейски вона (1,24 милиарда щатски долара) са с 4,9% по-високи от същото тримесечие на 2019 г., но с 9,2% по-ниски от предходното тримесечие поради недостиг на 4G чипсети и бавни продажби на премиум смартфони на задгранични пазари. Целогодишната оперативна загуба възлиза на 841.20 милиарда южнокорейски вона (750.63 милиона щатски долара), отразявайки увеличени маркетингови инвестиции в подкрепа на водещи устройства, частично компенсирани от намаление на фиксираните разходи.

LG Vehicle Component Solutions Company отчита продажби през 2020 г. от 5,80 трилиона южнокорейски вона (5,18 милиарда щатски долара), ръст от 6,1% спрямо 2019 г. Приходите през четвъртото тримесечие от 1,91 трилиона южнокорейски вона (1,71 милиарда щатски долара) са с 41,3% по-високи от същото тримесечие предходната година, водени до голяма степен от възстановяването на търсенето на ключови автомобилни пазари, включително Северна Америка и Европа, както и по-високи продажби от нови проекти. Минималната оперативна загуба за четвъртото тримесечие от 2 милиарда южнокорейски вона (1,78 милиона щатски долара) е по-добрена на годишна база и на тримесечие поради увеличението на продажбите, съобразено с възстановяването на пазарното търсене през втората половина, както и подобреното управление на разходите .

LG Business Solutions Company постигна през 2020 г. приходи от 6,01 трилиона юж-нокорейски вона (5,36 милиарда щатски долара) с оперативна печалба от 457,88 милиарда южнокорейски вона (408,51 милиона щатски долара) поради ръста на търсенето на IT продукти, свързани с дистанционна работа и онлайн обучение. Продажбите за четвъртото тримесечие на 1,51 трилиона южнокорейски вона (1,35 милиарда щатски долара) са с 4,8% по-високи от същия период на 2019 г., докато тримесечната оперативна печалба е 70,30 милиарда южнокорейски вона (62,73 милиона щатски долара), по-ниска от предходната година поради по-високите цени на основните компоненти и глобалните логистични разходи. Очаква се пазарът на дисплеи да се подобри, тъй като глобалното търсене се възстановява, докато търсенето на IT продукти продължава да расте. Очаква се бизнесът на компанията със слънчеви модули да се подобри с повишено търсене на енергия от възобновяеми източници на основните развити пазари.

Обяснение на обменните курсове на последното тримесечие на 2021 г.

Неодитираните тримесечни резултати на LG Electronics се основават на МСФО (Международни стандарти за финансово отчитане) за тримесечния период, приключващ на 31 декември 2020 г. Сумите в корейски вони (KRW) се превеждат в щатски долари (USD) по средния курс на тримесечен период от съответното тримесечие - 1 120,66 KRW за USD.