Много хора се питат какво е дигитална агенция и какви функции изпълнява. Обикновено, когато бизнесмените искат да направят своята марка по-разпознаваема на пазара и да увеличат броя на продажбите, те се обръщат към дигитални агенции. Именно такива агенции притежават екип от професионалисти, които знаят как да разработят уебсайт, да настроят таргетирана реклама , както и да създават контекст, компетентни дигитални стратегии за популяризиране на ресурса и изграждане на репутация на марката. Нека разгледаме по-отблизо тази важна позиция в IT сферата.
Дигиталната агенция е студио, което се занимава с определени видове дейности в областта на информационните технологии.
Агенциите от този тип са специализирани в: създаване на сайтове без шаблони с "чист" код, уеб дизайн, допълнително попълване на съдържание, формиране на дигитални стратегии, SEO оптимизация, SMM промоция, разработка на приложения, увеличаване на обхвата на целевата аудитория, аналитична работа, развитие на стратегии за продажби и други. Разбира се, това далеч не са всички видове дейности, с които една дигитална агенция може да се занимава. Посочваме само най-основните примери, а сега ще разгледаме някои от тях по-подробно.
Какво правят дигиталните агенции?
Въпреки факта, че дигиталните агенции предоставят различни ИТ услуги за създаване, популяризиране на сайтове и увеличаване на продажбите, много студия работят в една или две посоки. Тъй като това дава възможност да запазите малък персонал от служители и да следите новините само във вашия бранш, а не целия ИТ свят като цяло.
Изработка на уебсайт
По отношение на работата по създаване на уеб сайт, една агенция трябва да поеме целия списък от задачи. Тоест, едно студио трябва да бъде ангажирано с извършването на предварителен анализ на индустрията на клиента, изработване на прототипи, дизайн, оформление и по-нататъшно тестване. В противен случай по-късно може да се окаже продукт, който няма да доведе до желания резултат. На първо място, това ще се случи поради факта, че могат да възникнат трудности при предаването на информация за това, което предишната компания е направила на новия изпълнител.
Интернет маркетинг
Става въпрос за формиране на дигитални стратегии, SEO-оптимизация , SMM-промоция, настройване на различни видове реклама в Интернет, както и анализиране на ефективността на резултатите, донесени от маркетинговите инструменти, използвани по време на популяризиране на ресурса.
Брандиране
При формирането на нов бранд преди всичко трябва да се обърне внимание на три важни критерия: име, елементи на идентичност и позициониране на марката като цяло. Като правило, именно с тези елементи се натъква на първо място потенциалният клиент, докато опознава компанията и нейния продукт. С други думи, разработването на лого, корпоративна идентичност, именуване, слоган, шрифт, позициониране – всичко това има за цел да накара клиента да запомни глупостите на организация, която продава своя продукт или услуга.
Приложения
Става въпрос за приложения за iOS и Android. Маркетинговата агенция формира интерфейсен дизайн, разработва насоки за екосистема и прототип на самия продукт, а също така и го популяризира.
Аутсорсинг
Тук услугите включват: техническа поддръжка, обучение на служители на компанията, внедряване на CRM системи, поддръжка на сайтове и приложения, както и настройка на различни сървъри.
Разгледахме какво е дигитална агенция и какво прави, нека сега да разгледаме какво е дигитална агенция с пълен цикъл.
Какво е дигитална агенция с пълен цикъл?
Всички дигитални студия са изключителни по свой начин - има както високоспециализирани, така и широки профили. Особеностите на дигиталната агенция с пълен цикъл са, че тя може да извършва всички горепосочени работи по интегриран начин. Много често една IT компания, която предоставя голям списък от различни услуги, не е в състояние да извърши целия процес „от и до“.
Например, един отдел първоначално разработва уебсайт, но с по-нататъшното му популяризиране или създаването на адаптивно приложение могат да възникнат трудности поради проблеми с делегирането на отговорности, прехвърлянето на информация от клиента към изпълнителя на определен етап от работата и управленското управление. качества като цяло. Отвън може да изглежда, че в това няма нищо сложно, но това е погрешно мнение, тъй като в тези процеси участват много специалисти, които работят единствено с цел оптимизиране на работата на служителите на агенцията.
Как интернет маркетингът се различава от дигиталния маркетинг?
Много хора бъркат два подобни термина по значение: „маркетингова агенция“ и „дигитална агенция“, но те не са напълно идентични. Нека видим какви са разликите между тях.
Интернет маркетингът е насочен директно към онлайн популяризиране на ресурси. Тоест всяка комуникация с купувачи или потенциални клиенти се осъществява изключително в интернет или чрез клетъчна комуникация.
Ключовата разлика между маркетинг компаниите е, че те са насочени към работа конкретно с целевата аудитория на организацията на клиента. Тоест те не участват в повишаване на лоялността и видимостта към марката.
Дигиталният маркетинг включва по-широк набор от услуги. С други думи, в тази област говорим за различни методи за популяризиране, понякога извън обхвата на работа в Интернет. Например разработването на банери с QR код, допълнително разположени върху автомобили, медийна връзка в новините по телевизията, социални анкети, офлайн промоции и т.н.
Също така, в някои случаи дигиталния маркетинг може да работи не само с целевата аудитория на компанията на клиента, но и с потребители със сходни интереси и хобита, които могат да станат купувачи, с правилно разработена дигитална стратегия.
Както може би се досещате, има много видове рекламни агенции:
Въпросът обаче е как да ги популяризирате в интернет? Всъщност практически няма разлики от промоцията на която и да е компания или продукт на клиента. Принципите на работа са напълно сходни.
Изработка на уебсайтове
Ако говорим за дигитално студио, като правило, това е създаването на корпоративен уебсайт или целева страница.
Формиране на марка
Разработване на дигитална стратегия и по-нататъшна работа за популяризиране на ресурса.
Трябва да обмислите и вземете предвид много детайли, като: позициониране на марката, списък с предоставяни услуги, вашата целева аудитория, потенциална аудитория и вашата концепция за комуникация с клиентите.
Всъщност, има още доста за изброяване, ако наистина се интересувате как точно да назовете вашата дигитална агенция и след това да регистрирате търговска марка, препоръчваме да посетите сайта на Prime Digital. Там работи екип от специалисти, които могат да ви бъдат полезни в много области. Платформата вече се е доказала с множество успешни проекти, така че, със сигурност ще успеят да помогнат и на вас.