Както рекламите в Instagram, така и във Facebook могат да се управляват чрез Ads Manager на Facebook. Това единствено местоположение за рекламен ресурс улеснява търговците да избират множество аудитории и разположения. Кампаниите се управляват лесно.

Във Facebook мениджърът на кампанията има много възможности за цели, набори от реклами и допълнения. Имате множество комбинации за тестване и много начини за предварителен преглед на всички налични реклами.

В Instagram рекламния мениджър избра най-простия път. Само с няколко докосвания можете да настроите рекламата си със съществуваща публикация или история. Ако искате просто голяма снимка с лесен интерфейс, Instagram е най-добрата платформа за управление на реклами за вас.

По подобен начин, ако не сте начинаещи в рекламирането на двете платформи и имате настояща аудитория на всяка от тях, първо изпробвайте нещата с Instagram. След като разберете как работи, ще бъдете по-подготвени да извлечете максимума от опциите във Facebook.

Демографски данни и аудитории

Основно съображение при избора коя мрежа е по-добра за вас са съществуващите демографски данни и аудитории. Каква е разликата? Понякога използвани взаимозаменяемо, демографските данни на мрежата обикновено се отнасят до общата й потребителска база от над милиарди акаунти. Аудиторията обаче са последователите на вашия акаунт, до които имате възможност да достигнете.

Ако искате да генерирате нови последователи или фенове, тогава ще трябва да разгледате демографските данни, защото трябва да се уверите, че хората в желаната от вас целева аудитория вече са активни в тази мрежа.

Демографията на Facebook обхваща най-широката основа, на която и да е мрежа и това не е имало особено големи промени през годината. Много марки вероятно ще намерят поне някои от сегментите на своята аудитория във Facebook.

От друга страна, демографските данни на Instagram се изкривяват, което също не се е променило много през последните няколко години.

След като установите, че целевите Ви демографски данни за Вашите реклами съществуват, тогава можете да изпълните рекламата си.

Ако искате да постигнете ангажираност или взаимодействия с рекламите, ще трябва да проверите аудиторията си. Информацията за аудиторията на Facebook се намира в раздела Insights, докато аудиторията на Instagram е в Insights на приложението. Друга възможност е да използвате аналитични отчети, генерирани от инструмент за управление на социални медии като Sprout, за да създадете информация за вашата аудитория.

Насочването на аудиторията за Facebook е по-подробно от това за Instagram. Това на Instagram е по-опростено и лесно — чудесно за рекламиране от начинаещи.

За да имате успешна реклама с ангажимент, трябва да имате известно количество съществуващи последователи или фенове, които ще взаимодействат с вашата реклама. Най-лесният начин да направите това е да увеличите публикация, която е достъпна и за двете мрежи във вашия профил, без да е необходим мениджър на реклами. В този конкретен случай и двете мрежи са обвързани по отношение на лекотата на използване.

Съдържание

Погледнете настоящото си съдържание или бюджета си за съдържание. Какво съдържание имате? Имате ли възможност да инвестирате в още? Има ли видеоклипове или снимки, които са направени специално за рекламни цели или имате предимно публикации, на които искате да подобрите видимостта?

Instagram и Facebook се различават значително по типове съдържание и взаимодействия с тях. Във Facebook имате възможност да рекламирате с множество видове реклами:

  • Въртележка: още две превъртащи се изображения или видеоклипове
  • Единична медия: изображение, видео или слайдшоу на изображения
  • Съществуващи публикации: включва връзки, които може да сте споделили

За типовете реклами в Instagram технически имате същите опции, както по-горе, но няма да имате възможност вкарате линкове, върху които да кликат. Вместо това ще трябва да използвате бутоните с подканваща фраза, за да добавите връзка.

Когато анализирате съдържанието си, помислете и за целите си. Ако съдържанието не съответства на целта ви, тогава рекламата ви няма да свърши работа, независимо колко добро е написаното. Поведението във Facebook клони към взаимодействие с приятели и семейство, споделяне на интересни връзки и информативни публикации. По-стабилно и споделяемо съдържание като публикации в блогове, новинарски статии или казуси може да привлече вниманието към платформата.

В Instagram поведението е далеч по-визуално ориентирано. Трябва да помислите да създадете завладяващи снимки или видеоклипове първо там преди всеки друг тип съдържание. Очевидно новинарските статии не се представят най-добре тук, освен ако не са придружени от привличащо вниманието изображение, което помага да се разкаже историята.

Ако имате силно визуално съдържание, което да запазите за реклами, тогава Instagram ще бъде вашият по-добър избор. Тази мрежа също ще бъде добра, ако разполагате с достатъчно средства за създаване на такъв тип съдържание. Ако вашето съдържание е по-разнообразно, тогава заложете на Facebook за вашия бизнес, споделят от сайта https://olifantdigital.bg/.

Цели

Ако нямате ясни цели за рекламите си, трябва да спрете и да помислите за това, преди да продължите по-нататък. Без поставени конкретни цели няма да можете да определите размерите, успеха на кампанията или дори да определите желаната аудитория.

Администраторът на реклами на Facebook улеснява избора на цели, като ви кара да отбележите целта в самото начало. Той управлява както реклами в Instagram, така и във Facebook, въпреки че не всички от тези опции са налични в Instagram. Ако трябва да рекламирате в Instagram чрез приложението, нямате избор на цел. Имайте това предвид, когато работите.

Цели като познаване на марката, съчетани с привличащо вниманието съдържание, биха се представили добре в Instagram. Докато цел като кликване върху уебсайт, съчетана с интересна новина или преглед на статия, би била по-добра във Facebook.

Индустрия

Друго съображение, което да имате предвид при рекламиране във Facebook или Instagram, е индустрията, в която сте. Индустриите, които предпочитат визуални изображения като храна, мода и модерни потребителски продукти, са по-силни в Instagram и с основание. Ако вече имате акаунт и на двете платформи, разгледайте цялостния си анализ на социалните медии, за да видите кой набира скорост и към който да се стремите. Получавате повече кликвания във Facebook? Вземете това предвид и създайте реклама, подходяща за този тип съдържание.

Индустрията, в която работите, също влияе върху това колко ще плащате за рекламите. При по-скъпите продукти рекламите трябва да се пускат многократно за повишаване на осведомеността на потребителите. Ако индустрията няма силно присъствие в мрежата, тогава може да имате по-малка конкуренция в рекламата и следователно по-ниски разходи. 

Заключение: Експериментиране и анализ

Не се страхувайте да изпробвате потоци с различни типове съдържание и цели, докато обслужвате една и съща аудитория. За тази цел във Facebook Ads Manager се предлага A / B тест. 

Успехът в рекламата в социалните медии е комбинация от планиране, анализ и малко късмет. Стратегията, която сте използвали преди година, може да не работи днес и същото важи и за в бъдеще. Освен това мрежите постоянно адаптират своите алгоритми и рекламни характеристики. 

Още полезна информация може намерите тук.