Над седем пъти увеличение на превозените стоки за ноември спрямо януари, отчита лицензираният доставчик Transpress

Куриерските и складовите услуги ще растат динамично у нас през следващите години, очакват от компанията

Над седем пъти повече са превозените стоки на български компании до най-голямата платформа за електронна търговия в света – Amazon през ноември сравнено с януари 2020 година. Това отчитат от водещата транспортно-логистична компания Transpress, която е лицензирана да прави доставки до центровете на глобалния лидер. Броят на изпращачите у нас се е увеличил пропорционално на пратките, показват още данните.

През 2020 година най-голям е обемът на доставените от България автомобилни аксесоари, което представлява около половината от всички пратки. На второ място се нареждат мебелите, следвани от лични аксесоари и хранителни добавки. През глобалната платформа успешно се търгуват и трайни био храни, сочи статистиката на Transpress.

“Нямаме претенция това да са изцяло представителни данни, но за нас тенденцията е категорична и положителна и я отчитаме в качеството си на един от основните лицензирани превозвачи, които имат право да правят доставки до центровете на глобалната платформа. Тя показва, че българският малък и среден бизнес се ориентира все по-бързо и адекватно в ерата на онлайн търговията и е готов да излезе на нови пазари. Нашата задача е да му помогнем да е адекватен на изискванията на глобалните си партньори и крайните клиенти с бързи доставки, съгласно строгите регламенти.”, коментира Веселин Стоянов, основател и управител на Transpress.

Освен със собствен лиценз за доставка до центровете на Amazon, Transpress оперира и през мрежата на своя партньор – логистичния гигант Dachser, който има специализирано звено за работа с Amazon. По този начин пратките на българските компании могат да бъдат ефективно управлявани и да достигат успешно в максимално съкратени срокове, което дава конкурентно предимство на изпращачите.

“Тази положителна тенденция е само едно от доказателствата, че онлайн търговията ще е основен фактор и за развитието на транспортния бранш през следващите години. През 2020 година ние отчитаме над 20% ръст на куриерските пратки, което се дължи както на пазаруването в Интернет, така и на преминаването на много хора към хоум офис”, обяснява Веселин Стоянов. “Темповете на растеж ще станат още по-динамични, но и изискванията на клиентите към качеството ще се втвърдяват. Затова за е-търговците ще е от ключово да си изберат добър логистичен парньор.”, категоричен е той.

При ръст от над 20% на всички видове пратки в мрежата за периода от януари до ноември 2020 година спрямо същия период на миналата година, Transpress успява да поддържа качество над световния стандарт - 98,5% от пратките са доставени в срок и без възражения до получателите. Това е и един от основните фактори за увеличението на клиентите на компанията с около 16%.

С около 30% повече са и предоставените от Transpress складови услуги през 2020 година. Ръстът е свързан с динамичната среда по време на COVID-19 кризата и нуждите на бизнеса от рязко намаляване или увеличаване на ползваните пространства.

“Аутсорсването на складовите услуги буквално спаси бизнеса на наши клиенти в тези предизвикателни времена. Гъвкавостта и възможността да заплащат само това, което ползват, е огромно предимство, което ще бъде все по-значимо и предпочитано вбъдеще. Такава от години е тенденция на Запад, време е да дойде и у нас.”, категоричен е Веселин Стоянов.

Въпреки COVID-19 кризата компанията регистрира и ръст при палетните пратки, като убедително затвърждава позицията си на лидер в този пазарен сегмент у нас с над 70 000 доставки месечно.