Песните на най-популярните български групи в YouTube имат десетки, често и стотици хиляди гледания - например „Среща“ на „Щурците“ има над 700 000, а клип с „Високо“ на ФСБ наближава 400 хиляди.

YouTube и „МузикАутор“ вече имат договор, благодарение на който и нашите композитори, автори на текстове и аранжименти, ще получават приходи от дигиталната платформа. Това бе голямата новина от пресконференция на ръководството на   дружеството за управление на авторски права в музиката у нас. Приходите от видеопортала ще се базират на рекламите, които текат непосредствено преди, след и по време на видеата.

„Трудно е да се каже някаква точна сума, защото не знаем на какви цени биха рекламирали големите компании в България“, отговори на въпрос на „Преса“ изпълнителният директор на дружеството Иван Димитров. Кирил Маричков уточни, че процентът расте, когато рекламите идват от компании, които действат в България. И допусна съвсем приблизително заплащане от 60 долара за 100 хиляди гледания.  Васил Гюров допълни, че границите са много разтегливи и възнагражденията у нас вероятно ще се движат около 60-70 долара за 100 хиляди гледания, но в най-добрия случай в САЩ заплащането може да стигне и до 2000 долара.

Стоян Михалев разказа, че български песни вече са представени и на бързо набиращата почитатели платформа Spotify, а Гергана Турийска добави за дейността на двата фонда - културен и социален, и обяви, че дружеството вече има нов сайт, от който авторите биха могли да черпят полезна информация.

Идеята за YouTube, най-големия сайт за видеосподеляне, хрумва на Джавед Карим (един от тримата основатели), след като забелязал колко трудно е да се намерят в интернет клипове от две събития, предизвикали огромен интерес през 2004 г. - цунамито в Индийския океан и голата гърда на Джанет Джаксън. Адресът www.youtube.com е активиран на 14 февруари 2005 г., но официалният старт е през ноември. През юли 2006 г. броят на качените клипове вече надхвърля 65 хиляди, а през май 2010 гледанията достигат 14 милиарда. Днес всяка минута се качват по 100 часа видеоматериали.

Песните на най-популярните български групи в YouTube имат десетки, често и стотици хиляди гледания - например „Среща“ на „Щурците“ има над 700 000, а клип с „Високо“ на ФСБ наближава 400 хиляди. Далеч по-високи резултати обаче има попфолк жанрът. Безспорен шампион е Андреа - няколко нейни песни са надхвърлили милион виждания, а един от клиповете с парчето „Употребена“ е употребен от ползвателите на YouTube невероятните 29 милиона пъти.

Информация: https://pressadaily.bg